У порівнянні з минулорічними даними – лише 12 обранців прозвітувало за 2016 р. – цьогоріч на 3 депутати більше. Такі дані було оприлюднено в результаті аналізу Інститутом “Республіка” звітів депутатів місцевих рад.
Черкаська міська рада складається з 42 обранців (станом на грудень 2017 року – 41). Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад» періодично, але не рідше одного разу на рік, депутат зобов’язаний звітувати про свою роботу перед виборцями.
Що ж до Черкаської міської ради, то за 2017 рік прозвітували та оприлюднили на сайті міської ради звіт лише 15 депутатів, тобто 37% складу.
І це при тому, що згідно п.6 ст. 6 р. 3 Регламенту Черкаської міської ради 8 скликання, депутат зобов’язаний звітувати про свою роботу перед виборцями. Проведення звітів депутатів здійснюється не пізніше квітня наступного за звітним роком. Депутат зобов’язаний подати завчасно письмовий звіт для його розміщення на офіційному сайті Черкаської міської ради, а також провести звітну зустріч із виборцями в строки вказані вище.
Таким чином, маємо наступну ситуацію в розрізі партій:
Координатори Інституту «Республіка» в Черкасах проаналізували також наповнення оприлюднених звітів. З’ясувалося, що переважна більшість звітів депутатів не містить інформації про:
– участь депутата у роботі сесій міської ради;
– кількість поданих та прийнятих проектів рішень міської ради, їх назв;
– перебування у складі та участь у роботі постійної комісії;
– кількість проведених зустрічей з мешканцями округу;
– кількість прийнятих громадян під час особистих прийомів, отриманих звернень, скарг, інформацію – про їх вирішення (особисто або через направлення відповідних звернень).
Водночас всі оприлюднені звіти депутатів Черкаської міської ради містять інформацію про роботу на окрузі. В основному, акцентують увагу на вирішення таких питань, як ремонт доріг та тротуарів (капітальний, поточний), ремонт житлових багатоквартирних будинків, дитячих садочків та шкіл, ремонт та встановлення зовнішнього освітлення, зупинок громадського транспорту, облаштування євродворів тощо.
Нетиповими, на нашу думку, проектами, реалізованими за допомогою депутатів ЧМР є:
- заміна паркану в дитячому садочку на сучасний і яскравий,
- підключення багатоквартирних будинків до системи опалення,
- реалізація проекту «Євродвір»,
- з’єднання затоки з Дніпром в мікрорайоні «Митниця».
У цілому, аналізуючи діяльність депутатів Черкаської міської ради, відзначаються наступні тенденції: активно відвідують сесії: 31 депутат (76%) відвідав понад ¾ сесій протягом року (О.Згіблов, М.Шадловський, В.Гриценко, Т.Коломієць, О.Радуцький, М.Мирза, І.Кіта, К.Чернецький, О.Савенко, В.Бурячинський, Р.Діскант, Ю.Тренкін, О.Мельник, В.Міняйло, Р.Лола, А.Куча, І.Косенко, Я.Нищик, П.Карась, І.Сухарьков, І.Кривошеєв, Г.Кузьменко, О.Шевченко, Р.Зоря, А.Акопян, С.Очеретній, С.Лукирич, В.Косяк, А.Ведула, М.Шило). Ще 24% були присутні не менше, ніж на половині засідань (Т.Чорнобіль, А.Цегвінцева, І.Михайлюк, Р.Петрик, М.Скорик, Р.Шевченко, О.Романов, О.Дишлюк, М.Фомич, С.Тищенко).
Активно працюють черкаські обранці у постійних комісіях – 25 депутатів з 41 (61%) взяли участь у ¾ і більше засідань відповідних комісій. Водночас, три депутати пропустили понад 75% засідань комісій, до яких вони входять.
Варто зазначити, що на сайті Черкаської міської ради опубліковано звіти 2 фракцій – ВО «Свобода» та ВО «Батьківщина». Проте, зважаючи на норми законодавства та регламенту ЧМР ці звіти не можуть вважатися звітом депутата.
Також у соціальній мережі Facebook окремі депутати під хештегом #депутати_теж_звітують робили пости з фотографіями, де вони зустрічаються з мешканцями округу і звітують про рік роботи. Проте, ми також ці звіти не можемо зарахувати, оскільки вони не відповідають вимогам чинного законодавства.
Примітка. Дані, на основі яких було зроблене дослідження, постійно оновлюється у зв’язку з отриманням нових звітів депутатів. Окрім цього, для дослідження бралися лише ті звіти, які відповідають вимогам чинного законодавства та здійснені у спосіб, передбачений ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад» та ЗУ «Про доступ до публічної інформації».