Теорія поколінь, соцмережі – друзі й вороги, фейки та маніпуляція – на ці теми говорили зі школярами в Южному. У ЗОШ №1 відбувся неформальний урок-тренінг на базі Клубу «Активної Громади» для старшокласників: «Інформаційна гігієна та медіаграмотність».

Тренеркою заходу була керівниця Черкаської PR-школи «Мережа», керівниця і засновниця піар-агенції «Semenova-media» Ірина Семенова. Напочатку тернінгу вона привернула увагу дітей новим для них поняттям – «теорія поколінь»

Южне, АГ тренінг

– У 1991 році американськими вченими Нейлом Хоувом і Вільямом Штраусом була створена теорія поколінь. Згідно з нею, кожні 20-25 років народжується нове покоління людей. Вони мають риси характеру, звички та особливості, які виділяють їх на тлі всіх інших і потім повторюються у майбутніх поколіннях. Ознайомлення з деякими важливими тенденціями того чи іншого покоління допомагає краще розуміти людей, особливості їхньої поведінки, сприяє налагодженню взаємовідносин у різноманітних сферах життя, – розповідає Ірина Семенова.

«Активна Громада» – організатор тренінгу – мала на меті донести до школярів важливість перевірки та правильного відбору інформації, познайомити з правилами роботи в соціальних мережах, обговорити поняття медіагігієни та медіаграмотності.

м. Южне АГ, тренінг

Після теоретичних знань, школярі мали можливість попрактикуватися та краще засвоїти наданий матеріал під час роботи у групах. Завдання полягало у тому, аби кожна з команд створила подію, яка могла неабияк зацікавити певну группу людей певного віку, виходячи із особливостей, які притаманні тому чи іншому поколінню.

За словами тренерки, школярі креативно підходили до поставленого завдання, цікаво було спостерігати за їхніми презентаціями.

Южне АГ, тренінг

Далі учні ближче познайомилися з інформаційною гігієною та чому вона така ж важлива, як і почистити вранці зуби. У ході тренінгу діти не лише слухали, але й активно обговорювали риси, ознаки та методи виявлення пропоганди та фейків. Спільно з тренеркою вони звертали увагу на сайти та видання, яким можна довіряти, а яким не варто. Визначали способи перевірки тієї чи іншої новини, даних чи фото.

– У наш час дуже важливо бути озброєнним знаннями стосовно суті та особливостей таких понять, як фейки, маніпулятивна інформація та пропаганда. Тому потрібно навчати людей більш прискіпливо ставитися до отриманої інформації, перевіряти її на достовірність за допомогою корисних ресурсів, вміти аналізувати, відрізняти якісні новини від фейків, – говорить координатор ВІ «Активна Громада» в Южному Андрій Коновалов.

Задля цього учасникам тренінгу продемонстрували декілька відеороликів, в яких була фейкова інформація. Після чого учні мали розібратися, що не так в даних сюжетах, що викликає підозру, неоднозначність під час перегляду. Далі спільно із тренеркою визначали елементи недостовірності та методи, за допомогою яких можна перевірити подібні відеоролики на істинність.

Южне, АГ тренінг, школярі

Тренінг проходив у межах проекту «Якісна інформація – якісний вибір».

Примітка. Проект «Якісна інформація – якісний вибір» виконується Інститутом «Республіка» в партнерстві з Громадським радіо за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізовується міжнародною організацією Internews.