28 лютого в Дрогобичі відбулася прес-конференція, присвячена старту публічної консультації. Дрогобич став одним із перших міст в Україні, де запрацював цей новий інструмент взаємодії громадян із владою.
Що таке публічні консультації?
Це процес комунікації між органами державної влади (органами місцевого самоврядування) та громадянами (зацікавленими сторонами), за допомогою якого обидві сторони стають поінформованими про різні перспективи та пропозиції. Це інструмент, який надає можливість громадянам впливати на зміст рішень, що їх ухвалюють органи державної влади чи місцевого самоврядування.
Публічні консультації в Дрогобичі розпочалися з надзвичайно цікавої та дискусійної теми, над якою представники міської ради і громади працюють вже протягом двох років. Це брендинг міста, що поєднує в собі дві складові – слоган та лого міста.
У 2016 році разом з агенцією з цифрового маркетингу Yedynka DGTL та за підтримки Туристично-інформаційного центру Дрогобича сформувалась робоча група. За результатами її роботи Олег Дукас, тодішній заступник мера з гуманітарних питань, Ігор Чава, директор Туристично-інформаційного центру Дрогобича, та Олексій Малицький, молодий підприємець, дрогобичанин, стартапер, один із засновників бренду Sammy Icon, Clan-P та інших проектів, ініціювали конкурс на кращий слоган міста.
Креативна кампанія з вибору слогану із залученням широкої громадськості тривала протягом 2017 року. Логічним завершенням цього процесу став відбір трьох найпопулярніших пропозицій. Олексій Малицький ініціював також розробку окремого сайту та зйомки відео, що презентували б ці три можливі слогани міста. Над відео працював ведучий радіостанції «Твоє Радіо» Ігор Дьорка, а над розробкою сайту – Андрій Єндрізєвський. Переглянути сайт та ознайомитись з відео можна за посиланням.
Наступним етапом розробки якісно нового брендингу міста стала презентація проекту Інституту «Республіка» та ВІ «Активна Громада» «Задай курс владі». Комунікаційний координатор Олена Юркевич познайомила з інструментом для публічних консультацій «Ваша Думка» міського голову Тараса Кучму. У ході обговорення очільник міста запропонував кілька можливих питань, які можна висунути на публічних консультаціях. Одним з варіантів був вибір слогану міста. Принцип роботи онлайн ресурсу «Ваша Думка» полягає в можливості винести на розгляд громади питання з варіантами відповідей, які можна підтримати за допомогою смс або ж на сайті ресурсу.
Отже, на публічну консультацію дрогобичан виноситься питання:
«Який слоган найкраще презентує Дрогобич?»
- Дрогобич – у ньому вся сіль!
З давніх-давен історія Дрогобича тісно переплітається із сіллю, яка була справжньою візитівкою та середньовічним брендом міста. Її возили по всій Європі, а із Європи за нею приїздили сюди. З сіллю у місті пов’язані назви таких старих вулиць, як Жупна (від слова «жупа» – солеварня), Зварицька (від слова «зварич» – працівник жупи, або той, хто добуває сіль, виварює її), Солоний Ставок та вулиця Сольна. І недаремно на гербі міста вже не одне покоління зображено 9 топок солі.
У Дрогобичі діє одне з найстаріших підприємств галузі – Дрогобицький солевиварювальний завод, який безперервно працює з 1250 року… Важко в це повірити, але й технології на цьому підприємстві такі ж, які і у часи середньовіччя!
Сіль – це великий вибух, першопричина виникнення міста. Нашою сіллю смакували далеко за межами Дрогобича.
Сіль досі тут, традиція та історія продовжуються і будуть продовжуватися…
- Дрогобич – аліґанське місто!
Просякнуте традиціями, які кувалися століттями, і сучасне та відкрите до безлічі культур з усього світу.
Тут панують тиша і спокій.
Жива зустріч з віковою історією чудового міста, що стало рідним для багатьох талановитих людей, котрі залишили тут свій слід.
Юрій Котермак, званий Дрогобичем, один із славних ректорів університету в Болоньї, – родом з Дрогобича. Він був учителем Миколая Коперніка, астронома, який поставив у центр нашої системи Сонце. Іван Франко, Бруно Шульц, Казимир Вежинський нерозривно пов’язані з Дрогобичем своїм життям та творчістю… І це все тут, у межах міського простору Дрогобича. Дух, аромат, машина часу, яка повертає у славні часи.
Особливе місце, особлива провінція… Гуляючи вишуканими вулицями гостинного міста, оповитого затишком, втрачаєш відчуття часу. Тут відпочиває душа. Тут спокійно, тут добре, бо Дрогобич – аліґанське місто!
- Дрогобич – півтора міста!
Місто толерантності, місто-музей, місто, в якому говорять різними мовами, де є частка культур різних народів, місто, де вас зрозуміють.
Особливе багатокультурне місто, де свій слід залишили представники трьох націй. Дрогобич будувався спільною працею українців, поляків та євреїв. Три нації, які пліч-о-пліч творили його сутність у століттях. Тут і досі можна знайти старі синагоги, середньовічний костел та унікальні дерев’яні галицькі церкви: Святого Юра, яка внесена до переліку культурної спадщини світу ЮНЕСКО, та церкву Воздвиження Чесного Хреста.
До Другої світової війни третину населення становили євреї, третину – поляки, третину – українці. Альфред Шраєр, якого називають «останнім євреєм Дрогобича», з ностальгією згадував ті часи: «У моїй гімназії вчилися і українці, і євреї, і поляки. Коли починався урок релігії, всі розходилися по своїх класах. Коли святкували Песах, українці з поляками йшли до нас у гості. Вгощали їх мацою. А на Великдень вони нас пригощали – паскою і вареним яйцем».
Обраний слоган буде використовуватись на всій сувенірній продукції Дрогобича і під цим гаслом відкриється новий туристичний сезон у травні цього року.
Публічна консультація триває до 31 березня.
Довідка. Проект «Задай курс владі» втілюється за підтримки Національного Демократичного Інституту Міжнародних Відносин (NDI).