Ірина Семенова – журналістка, керівниця ГО та засновниця PR-агенції Semenova Media. У своєму вебінарі експертка розказала про успішну взаємодію громадських активістів та журналістів. На тренінгу Ірина Семенова поділилася прикладами з практики журналістів та громадських активістів та практичною, корисною інформацією.
Чим громадські організації можуть бути корисними для журналістів?
- Створенням інформаційного приводу.
- Наданням коментарів експертів.
- Пошуком героїв для сюжету, статті.
Пропонуйте ЗМІ історії, які будуть цікаві журналістам та їхній аудиторії. Пам’ятайте, що будь-яку складну тему можна висвітлити цікаво та доступно, навіть в ігровій формі (наприклад, гра “Метр кордону”).
Якщо ви хочете запропонувати цікавий матеріал, користуйтесь наступними порадами:
- розповідайте щось справді нове;
- продемонструйте прикладне застосування;
- залучайте ненудних експертів-коментаторів;
- створюйте динаміку;
- запитайте про те, що думають пересічні люди про конкретну проблему;
- збирайте коментарі якомога більшої кількості спікерів.
Одним з яскравих прикладів якісної комунікаційної стратегії – проєкт “Ціна держави”.
Висвітлення проєктів в ЗМІ також може бути дуже корисним для діяльності ГО. Далі говорили про те, як ефективно залучати медіа та просувати свої проєкти в ЗМІ.
Зверніть увагу, що якщо проєкт громадської організації тривалий, то інформаційна кампанія має бути такою ж.
- домовтеся про інформаційне партнерство;
- поділіть процес на кілька етапів;
- розкажіть журналістам, де саме треба буде їх підтримка.
Як “розігріти” інформаційне поле перед запуском проєкту?
- Планомірно, тривалий час розповідаючи про суть проблеми. Таким чином Ви готуєте глядача до запуску проєкту і перетворюєте “холодну” аудиторію на теплу і зацікавлену.
Кейс. Запуску черкаського мобільного додатку “Чиї ями?” передувала інформаційна кампанія протягом пів року. Експерти розповідали про ремонт доріг, плани на покращення транспортних шляхів та поступово підводили аудиторію до презентації мобільного додатку.
- Використовуйте креатив.
Анонс мистецького проєкту можна зробити у вигляді вечору поезії, музики та кіно, а щоб зацікавити аудиторію – пообіцяти вікторину з призами.
Не забувайте про відеосупровід заходу.
Переходимо до пресрелізу, який готується для журналістів.
Що точно не треба робити?
А як варто робити?
Коротко, по суті, з користю для читача і регіональною прив’язкою.
До прикладу, так може виглядати перший абзац після заголовку:
“Дорога держава: середньостатистичний львів’янин віддає до казни 2 тисячі гривень щомісяця. Хочеш розрахувати суму податків, яку сплачуєш ти? – переходь за посиланням”.
В наступних абзацах відповідаємо на чотири основних питання: що, де, коли і хто зробив? Також можна відповісти на два додаткових запитання: яким чином і які наслідки?
Запис тренінгу ви можете знайти на нашій Facebook-сторінці.
Довідка. Заходи відбуваються в рамках проєкту “Право вибору”, що підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI) за фінансування наданим Агентством США з Міжнародного Розвитку.
Примітка. Місія «Активної Громади»: досягти добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності.