Застосування чат-ботів – поширена бізнесова практика. Шістсот тисяч чат-ботів в усьому світі щодня розсилають мільярди повідомлень. І це тільки через Месенджер у Фейсбуці. Чи варто переймати цей досвід громадським організаціям? – Безумовно! Тому автори й авторки проекту «реАнімація виборців» (ГО «Турбота») запускають чат-бот «Помічник виборця». Він допомагав мешканцям Центральної України зробити усвідомлений вибір під час цьогорічних парламентських виборів.
Як виборець може отримати відповідь на важливі для себе питання? Звісно, зайти на сайт Центральної виборчої комісії. Але тенденція така, що сучасний український Інтернет-користувач не хоче залишати свою улюблену соцмережу і прагне отримувати всю інформацію тут і зараз – 24/7.
Не чекаючи, поки ЦВК встановить собі бот, або ж бодай чат, ГО «Турбота» за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні запустила «Помічник виборця».
– Чат-бот допоможе мешканцям трьох центральних областей – Кіровоградської, Полтавської та Черкаської, отримати повну і об’єктивну інформацію про кандидатів-мажоритарників. А ще про партії, їх програми і списки кандидатів, іншу актуальну інформацію. І все це – не полишаючи свою улюблену соціальну мережу», – розповідає координаторка проекту у Черкаській області Ірина Семенова.
За її словами, чат-бот вже працює у тестовому режимі. Нині він наповнюється інформацією, яку збирають партнери проекту – ГО «Культурний діалог» (м. Кременчук) та ГО «Fly Media» (м. Черкаси).
Зайти у чат-бот можна вже зараз, не зважаючи на тестовий режим, за посиланням. Користувача направить у Месенджер Фейсбука, де йому/ їй потрібно натиснути кнопку «Почати», щоб підписатися на чат-бота.
«Ми плануємо надсилати всім підписникам чат-бота інформацію про важливість перевірки себе у списках. А також нагадування про те, що потрібно взяти участь у виборах», – розповідає Ірина Семенова.
Якщо ви ніколи раніше не чули про чат-бота, то розповімо, що це програма, як взаємодіє із користувачем, отримує від нього дані й запити. А далі перетворює їх в корисну для нього інформацію – розрахунки, поради, рекомендації, списки. Іноді це просто програма привітання. Та у випадку «Помічника виборців» – це складне інженерне рішення, яке пропонує мешканцям різних округів трьох областей дані про кандидатів, партії, списки і т.д.
«Коли ми почали проектувати чат-бота, нам треба було зрозуміти, інформація з яких джерел потрібна, щоб, взявши у користувачів дані, повернути йому чи їй саме ту інформацію, яка їх цікавить», – розповідає керівник ГО «Турбота» Андрій Флоренко.
За його словами, джерелами стали, як відкриті дані сайту ЦВК, так й інформація з баз даних медіа, штабів, ГО, які спостерігають за виборами. Таким чином «Помічник виборця» дозволяє на простих і зрозумілих принципах надати людині потрібну інформацію, економлячи її сили і час. А оскільки різні види виборів – від місцевих до виборах в ОТГ відбуваються в Україні щопівроку – чат-бот має шанси стати стратегічним, тривалим проектом.
Ірина Семенова