Ірина Семенова – журналістка, керівниця ГО та засновниця PR-агенції Semenova Media. У своєму вебінарі експертка розказала про успішну співпрацю громадських організацій та бізнесу. Ірина Семенова  також поділилася прикладами колаборацій підприємців та активістів, розповіла про те, як бізнесу та ГО вести спільні комунікаційні кампанії, а також про типові помилки, яких часто припускаються в цій справі.

Отже, чим бізнес може бути корисним для громадських організацій? 

  1. Фінансова підтримка.
  2. Ресурсна допомога: люди, приміщення, бензин, кейтеринг подарунків для учасників.
  3. Інформація про досвід у фандрейзингу, бізнес-контакти.

Водночас постає питання: чому бізнесу вигідно бути соціально орієнтованим?

  1. Лояльне ставленням громади та місцевої влади.
  2. Репутація соціально орієнтованого у бізнес-середовищі.
  3. Сильні та позитивні інформаційні приводи. Можливість розповісти про себе в ЗМІ як про підприємця, який сприяє розвитку громади.

Розглянемо кейси соціально-орієнтованого бізнесу.

Компанія випускає одяг та взуття для активного відпочинку та позиціонує себе як бізнес-екоактивіст. Вона побудувала завод по переробці використаного одягу та обмінює у своїх центрах зношений одяг на новий.

Прибуток компанії не зменшився. Навпаки, він зріс утричі! Крім цього, компанія стала культовою для людей, небайдужих до проблем екології.

видає газету для малозабезпечених, а також забезпечує безробітних роботою у своїх швейних цехах.

100 підприємців вклали в розвиток цього кафе. 80% прибутку ресторану направлено винятково на реалізацію громадських проєктів.

Вже наступного року фестиваль став всеукраїнським і зібрав понад 80 000 гривень на обладнання, за допомогою якого рятують недоношених дітей.

На карантині команді проєкту разом з партнерами вдалося зібрати понад 500 тисяч гривень для медичного обладнання в лікарні Черкащини.

Перейдемо до порад.

Для бізнеса важливо дати не рибу, а вудку, тобто замість роздачі грошей в форматі “дайте, не минайте” – організувати конкурс соціальних проєктів.

Резюмуючи:

Довідка. Заходи відбуваються в рамках проєкту “Право вибору”, що підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI) за фінансування наданим Агентством США з Міжнародного Розвитку.

Примітка. Місія «Активної Громади»: досягти добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності.