ProZorro став популярним способом проведення публічних закупівель та тендерів для більшості державних і громадських установ. Звичайно, така популярність системи обумовлена, адже закупівлі відбуваються в онлайн режимі, процес вибору переможця простий та відкритий. 

Для Замовників немає нічого складного, окрім як написати доступно всі вимоги до виконавців. Однак, тим учасникам тендерів, які мають змагатися за перемогу, дуже важливо розуміти деякі механізми, які можуть полегшити шлях до перемоги.

Ганна Ільіна, координаторка ВІ “Активна Громада” в місті Одеса, розкаже які умови необхідно виконати, аби гарантовано претендувати на здорову конкуренцію та мати підвищені шанси на виграш.

Як вийти на ринок?

Перш, ніж запустити свій товар на ринок, важливо, в першу чергу, здійснити аналіз замовників та конкурентів, щоб впевнено пропрацювати стратегію зайняття ринкової ніші.

На яких  питаннях треба сфокусувати свою увагу при знайомстві з замовниками? 

Ганна Ільіна зауважує, що особливо важливо приділити увагу вивченню:

  • річного плану (строк, очікувана вартість);
  • тендерної документації за попередні роки;
  • цьогорічної тендерної документації;
  • роз’яснень, скарг, відхилень;
  • виконаних договорів.

Таким чином ви можете дослідити свою конкурентоздатність у порівнянні з іншими залученими виконавцями , напрацювати стратегію просування власного бізнесу під запити конкретного замовникаа та підібрати потенційного клієнта, запитам якого ви б відповідали на 100%.

Наступний ваш крок – це аналіз конкурентів. На що ж тут важливо звернути увагу? В першу чергу на:

  • тендерні пропозиції за попередні роки;
  • тендерні пропозиції цього року;
  • ціни при аукціоні;
  • стратегію на ринку. 

Навіщо це? По-перше, для того, щоб знати, чи варто вам вступати в конкуренцію з певним бізнесом. По-друге, це вдала можливість поглянути на приклади подачі заявок та проаналізувати причини відмов, які зустрічаються частіше всього. По-третє, такий детальний перегляд профілів конкурентів дозволяє вам напрацювати стратегію роботи таким чином, щоб саме ваш бізнес виглядав унікально на фоні інших.

Prozorro Market і чому ви маєте ним користуватися?

Prozorro Market – це електронний каталог, систематизована база актуальних пропозицій, що формується та супроводжується централізованою закупівельною організацією в електронній системі закупівель та використовується замовником з метою відбору постачальника товару. Якщо ви хочете ефективніше просувати свій товар та напряму мати контакт з замовниками, то вам обов’язково варто потоваришувати з цією базою.

Переваги використання цієї бази:

  • економія ресурсів, адже не потрібно витрачати час на підготовку документів, кваліфікацію, аукціон на кожен новий тендер;
  • просто та зручно, достатньо лише один раз пройти кваліфікацію, а далі – лише чекати на замовлення й відправляти їх за вказаною адресою
  • державні замовники все більше використовують Prozorro Market через його зручність.

Які умови участі у Prozorro?

Для того, щоб брати участь у тендері, вам необхідно мати ряд документів, якими ви можете аргументувати наявність кваліфікаційної відповідності вимогам.

  1. Документи, які підтверджують наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
  2. Документи, які підтверджують наявність у всіх учасників процедури закупівлі (та штатних працівників компанії виконавця) необхідних знань та досвіду.
  3. Документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
  4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Детальніше на нашому YouTube каналі за посиланням:

Довідка. Кампанія «Задай курс владі» реалізується за підтримки Національного Демократичного Інституту (NDI).
Примітка. Місія «Активної Громади»: досягти добробуту через демократичний розвиток  громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності Інституту «Республіка». Ми працюємо задля підвищення свідомої активності громадян.