У Києві відбулася перша публічна консультація на тему:

“Якісна та доступна дошкільна освіта”.

18 листопада представники закладів дошкільної освіти та батьки малюків, які відвідують дитячі садочки з’їхалися до Києва, щоб визначити, якою має бути дошкільна освіта та яких змін вона потребує. Більше 100 учасників з міста Києва, Київської, Житомирської та Чернігівської областей висловили свої ідеї та пропозиції стосовно підвищення якості та доступності дошкільної освіти в Україні. Протягом чотирьох годин керівники садочків, працівники та батьки обговорювали важливі для них питання, працювали в групах, презентували результати та дискутували стосовно необхідних змін.

Захід розпочався з виступу Віталія Гліжинського, національного координатора ВІ “Активна Громада”. Віталій привітав учасників та подякував за їх рішення долучитися до обговорень, а також, коротко розповів про публічні консультації та механізм їх реалізації.

пк1

– Ми раді, що Міністерство освіти і науки України теж вирішило використати публічні консультації, як метод для обговорення важливих проблем. Я сподіваюся, що це допоможе не лише почути нові ідеї та пропозиції від учасників, але й підвищити довіру до майбутніх змін. Люди не просто будуть розуміти важливість нововведень, але й будуть відчувати свою причетність до них. Це буде корисно не лише для розвитку дошкільної освіти в Україні, але й для внутрішньої комунікації між Міністерством та працівниками закладів дошкільної освіти, – розповідає Віталій Гліжинський, національний координатор ВІ “Активна Мережа”.

З вітальним словом також виступила заступниця Міністерки освіти і науки України Любомира Мандзій. Вона розповіла про зміни, які планує впровадити міністерство та їх необхідність. Пані Любомира підкреслила важливість публічних консультацій, як інструменту обговорення нововведень з усіма зацікавленими сторонами. За її словами, отримані під час проведення консультацій результати будуть узагальненні та стануть підставою для прийняття нормативних документів у сфері дошкільної освіти.

74583443_501235810601982_6707273761273413632_n

– Міністерство освіти і науки України зараз працює над новим “Положенням про заклад дошкільної освіти”, працює над змінами до “Базового компоненту”, тому ми й хочемо почути тих людей, які працюють з дітьми. Метою проведення цих публічних консультації є власне “почути” усіх: управлінців, батьків, працівників. Нам важливо знати їх думку, розуміти хто і з якими проблемами зіштовхується. І вони зрештою самі можуть сказати, як ці проблеми вирішувати, – розповіла Любомира Мандзій, заступниця Міністерки освіти та науки України.

Після виступу заступниці Міністерки освіти та науки, державні експерти з Директорату дошкільної освіти коротко презентували ті напрацювання, які є на даний час. Після презентації почався найважливіший етап у кожній публічній консультації – робота в групах. Саме під час роботи в групах учасники обговорили запропоновані їм запитання та мали можливість поділитися власним досвідом.

Перша група складалася з керівників закладів дошкільної освіти, які відповідали на такі запитання:

  • за якими критеріями варто будувати ефективну мережу ЗДО?
  • якою має бути першочерговість при зарахуванні до ЗДО?
  • як на місцевому рівні стимулювати створення приватних ЗДО та інші.

imgonline-com-ua-Compressed-HaTaQ6xm2CZzaoN

– Мені сподобалося, що це було відкрите обговорення і дали можливість висловитися всім. Кожного думка, я так думаю, що буде почута. І це вплине на ті документи, які будуть розроблятися. І я думаю, що після таких обговорень ті акти з якими нам доведеться працювати в подальшому будуть наближені до наших щоденних умов роботи та задач. А результати обговорень будуть відтворені в документах, які дадуть змогу розвиватися дошкільній освіті, – розповідає Кудрявцева Лариса, директорка ЗДО №307, м. Київ. 

Друга група складалася з працівників дитячих садочків. Саме ці люди щодня, безпосередньо працюють з дітками, саме вони знають усі їх особливості та можуть розповісти про проблеми з якими зіштовхуються щодня. Учасники обговорювали різні теми, зокрема про стан дошкільної освіти в Україні. Розповідали, що їм необхідно аби ефективно працювати з дітьми з особливими потребами. Дискутували з приводу того, чи варто батькам відвідувати заняття в садочках та які можуть бути переваги і недоліки відвідування батьками занять.

IMG_5909

– Зміни потрібно обговорювати з усіма зацікавленими сторонами. Можливо я помиляюся, але часто, зміни роблять ті, хто в дошкільному закладі, або працював дуже давно, ще в радянські часи. Або зовсім не працював чи працював один рік. Відповідно вони не знають усіх проблем, які є з середини. Також, очевидно, що молодь дуже хоче змін, але у них недостатньо досвіду. Тому, спільно обговорюючи усі питання ми зможемо отримати найкращий результат, – розповідає Ларіонова Алла, методистка, учасниця заходу.

Третьою була група батьків. Вони мали можливість висловити свою думку стосовно того, яким критеріям якості та безпеки має відповідати ЗДО? якими навичками та знаннями дитина повинна володіти після закінчення ЗДО? як необхідно будувати взаємоповагу між працівниками ЗДО та батьками?

Ці та багато інших питань викликали цікавість та активне обговорення серед батьків малюки яких відвідують дитячі садочки. Під час презентації було зрозуміло, що батьки мислять дуже сучасно та бажають, щоб в садочку більше уваги звертали на емоційний стан дитини, на індивідуальне спілкування.

пк2

– Я взагалі дуже рада цій можливості і що влада почала дослухатися до громадськості щодо покращення дошкільної освіти. Я є членкинею різних груп в соціальних мережах, закритих і відкритих. І мені здається, давно назріла потреба щось змінювати в дошкільній системі, в підходах до навчання, у спілкуванні з дітками. На разі ми маємо багато радянських рудиментів у ставленні до дітей в дитсадках і дуже класно, що зараз є можливість це змінити. Це дає мені надію, що у нас дійсно будуть зрушення, можливо не для моєї дитини, але загалом для українських дітей в майбутньому, – розповідає Марина Макущенко, мама трирічної дівчинки, учасниця заходу. 

По завершенню обговорень кожна група презентувала свої напрацювання та відповідала на запитання з аудиторії. Батьки дізналися особливості роботи з дітьми, які щодня виконують працівники ЗДО. У свою чергу керівники та працівники закладів дошкільної освіти почули побажання батьків, їх бачення стосовно комунікації між ЗДО-дітьми-батьками, що вони хочуть змінити у підходах до виховання дітей у садочку.

У кожній групі лунали пропозиції стосовно того, що потрібно переймати досвід у європейських країн, йти в ногу з часом та з усім світом. Також, усі учасники погоджувалися, що необхідно підіймати статус та повагу до працівників закладів дошкільної освіти, адже саме вони закладають ту базу на якій потім розвиватиметься дитина і як особистість, і як громадянин держави.

74661753_444534152916855_5256338559194890240_n

Усі пропозиції та ідеї, які були висловленні під час публічної консультації зафіксовані працівниками Інституту “Республіка”. Вони будуть проаналізовані та передані у вигляді загального звіту до Міністерства освіти і науки України після завершення серії публічних консультації.

Ми дякуємо освітянам та батькам, які не просто долучилися до обговорення, але й були мегаактивними та креативними під час роботи у групах. Ваші пропозиції, бажання та бачення змін дають надію на те, що дошкільна освіта в Україні буде розвиватися та виходити на новий, якісний рівень.

Нагадуємо, якщо Ви не змогли долучитися до публічних консультацій, Ви можете висловити свою думку заповнивши до 23 грудня онлайн форму за посиланням.

Нагадаємо, що наступні публічні консультації пройдуть у:

  • 20.11.2019- м. Харків (участь Харківської, Донецької та Луганської областей)
    Зареєструватися можна за посиланням
  • 21.11.2019 – м. Дніпро (участь Дніпропетровської, Полтавської та Кіровоградської областей)
    Зареєструватися можна за посиланням
  • 27.11.2019 – м. Одеса (участь Одеської, Херсонської та Миколаївської областей)
    Зареєструватися можна за посиланням
  • 04.12.2019 – м. Львів (участь Львівської, Закарпатської та Івано-Франківської областей)
    Зареєструватися можна за посиланням
  • 05.12.2019 – м. Тернопіль (участь Тернопільської, Вінницької та Хмельницької областей)
    Зареєструватися можна за посиланням

Примітка. Публічні консультації проводяться Міністерством освіти і науки України за сприяння Національного Демократичного Інституту (NDI Ukraine) та Інституту «Республіка». Проведення консультацій стало можливим завдяки щедрій підтримці британського народу через Фонд розвитку ефективного врядування Сполученого Королівства.