СВОБОДА МИРНИХ ЗІБРАНЬ
Всеукраїнська ініціатива «За мирний протест!» розпочала свою діяльність з 2011 року. Одним із 27 організацій-засновників став Інститут «Республіка». Основна мета Ініціативи – захист свободи мирних зібрань в Україні. Протягом 2011 – 2013 рр. Ініціатива працювала над реформуванням законодавчої сфери даного права, захищала права активістів на свободу зібрань у суді, займалась інформаційною кампанією та просвітництвом, розбудовувала власну мережу в регіонах та налагоджувала мости між місцевою владою і громадськими активістами, простими громадянами.
У жовтні 2013 року в Україні розпочався Євромайдан, який переріс у народне повстання з 1 листопада, коли влада Януковича грубо порушила право громадян на мирне зібрання застосовуючи насильство над мітингувальниками.
На сьогодні ситуація з мирними зібраннями в Україна набула нових викликів, які необхідно вирішувати: радикалізація населення, зневіра у мирному характері зібрань з одного боку, та безвідповідальність, безкарність влади низової та середньої ланки, призначення на керівні посади чиновників людей, які в свій час порушували право на мирні зібрання.
Враховуючи дані обставини, Ініціатива продовжує працювати над захистом свободи зібрань в Україні за наступними напрямками: люстрація влади різних рівнів в рамках міжнародної практики та законодавства України, реформування законодавчої сфери щодо свободи зібрань, аналіз потенціалу активності населення України, розбудова активності громадян на низовому рівні, сприяння деескалації конфлікту.
Керівник проекту: Володимир Чемерис, res-publica1@yandex.ru
Більше про проект: www.zmina.org.ua
АКТИВНА ГРОМАДА
Всеукраїнська ініціатива “Активна Громада” стартувала у квітні 2015 року. Ініціатива стала наслідком Революції Гідності та готовністю суспільства брати участь у активній діяльності на розбудову країни.
Деталі проекту на окремій сторінці сайту: Активна Громада
Керівник проекту: Олександра Скиба, oleksandra.skyba@gmail.com
ЛЮСТРАЦІЯ
Мета проекту: посилення довіри та впевненості громадськості у процесах перевірки та люстрації.
Завдання:
- Здійснити моніторинг з впровадження люстраційного законодавства органами влади, включаючи Міністерство юстиції, Кабінет Міністрів, Адміністрацію Президента, Тимчасову спеціальну комісію з перевірки суддів, Вищу раду юстиції, Вищу кваліфікаційну комісію суддів України, органи національної безпеки України, а також органи місцевої влади та судів усіх інстанцій.
- Розробити та впровадити інформаційну кампанію серед населення щодо результатів проведеної люстрації та методів участі у даному процесі.
- Посприяти залученню та просвіті широкого кола НУО у сфері очіщення влади та розбудові спроможності НУО, залучених до процесу моніторингу процесів перевірки та люстрації.
СТЕЖ ЗА ГРОШИМА
Кампанія “Стеж за грошима” втілюється Всеукраїнською Ініціативою «Активна Громада» спільно з Громадським Рухом «ЧЕСНО», за координації CentreUA, у партнерстві з Національним Демократичним Інститутом Міжнародних Відносин за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Чорноморським фондом регіонального співробітництва.
Кампанія “Стеж за грошима” проходить у 25 містах України упродовж серпня – листопада 2015 року. Завданням кампанії є привернути увагу громадськості до питання грошей у політиці та прозорості фінансування політичних партій та виборчої кампанії до місцевих рад.
Координатор проекту від Інституту “Республіка”: Віталій Гліжинський, ukrvitua@gmail.com
СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНИЙ ТЕАТР
Місія соціально-політичного театру – створення платформи для формування взаємопорозуміння в українському суспільстві в пост конфліктній фазі.
Мета: повернути мистецтво в лоно соціальних практик: створити платформу, де мистецтво художньо деконструює місце діалогу між «ворожими» сторонами.
Соціально-політичний театр – це театр швидкого реагування, що розповідає про гострі повороти в політиці та соціумі. Наразі для українців сходу-заходу це створює альтернативну платформу для порозуміння. А актуальність – це не миттєвість і не відображення того, що вчора було в новинах, але це те, що сьогодні болить у глядача. Ось про ці больові точки цікаво міркувати саме в театрі.
Створений на теренах України соціально-політичний театр пропонує вирішити існуючі проблеми непорозуміння на регіональному, вертикальному та локальному рівнях в Україні двома шляхами: – як платформа для аналізу актуальних соціальних, політичних, економічних та культурних проблем українського суспільства з метою пошуку шляхів ефективного вирішення; – як платформа для залучення громадян до суспільно-політичних, соціально-економічних та культурних процесів в Україні.
У 2014 році наша команда вже реалізувала пілотний проект по створенню в Україні нової методики соціально-політичного театру. Проект успішно завершився виставою «Дерево життя» у жовтні 2014 року на сцені Центру Леся Курбаса. Вистава була побудована на реальних історіях очевидців подій Революції гідності, військових дій в зоні АТО та проблем ВПО.
Сьогодні продовжується діяльність театральної студії, де акторську майстерність відпрацьовують як переселенці, так і місцеві мешканці.
Керівник проекту: Юлія Федів
Режисер: Галина Джикаєва
ШКОЛА НОВИХ МЕДІА
«Social Campaigning School» – щорічна школа з нових медіа для громадських актівістів, журналістів та молодих політиків. Протягом курсу учасники проекту отримують відповіді на такі запитання: Що потрібно зробити, щоб тебе прочитали та почули в Інтернеті? Як ефективно розвивати комунікативні стратегії у теперішній час мультимедійних демократій ? Як обрати формат та якими інструментами користуватись, щоб твої ідеї почали поширювати у мережі?
Заняття у школі проводитимуть експерти із сфер журналістики, політичного консалтингу, PR, юриспруденції та філософії, які мають досвід навчання та викладання у США, Великобританії та Німеччині. Робоча мова – англійська.
Проект, організований німецькою організацією B-Mix, фінансується Міністерством закордонних справ Федеративної Республіки Німеччини. B-Mix – об’єднання, що займається поширенням медіаграмотності і розвитку медіакультури. Партнер проекту в Україні – Всеукраїнське громадське обєднання «Інститут Республіка».