19-22 вересня у Молдові відбулася зустріч задля обміну досвідом проведення креативних адвокаційних кампаній.

Інститут “Республіка” весною 2019 року долучився до міжнародного проекту румунської організації CeRe “Креативні адвокаційні кампанії” за підтримки BST. До Молдови прибули учасники з Румунії, Болгарії, Грузії та України. загальна кількість учасників тренінгу – 15 осіб. Цей захід став підсумковим заходом в межах проекту та мав на меті обмін досвідом між учасниками.

Під час тренінгу розглядалися такі питання:

  • діджитал методи інформування та залучення громадян;
  • обмін досвідом між учасниками та учасницями щодо реалізації адвокаційних кампаній у їх країнах/містах;
  • світові креативні практики акцій, флеш-мобів, виставок;
  • відео для масового залучення громадян до актуальних місцевих та світових проблем таких, як права людини, дискримінація, екологія.

Виконавча директорка Інституту “Республіка” Олександра Гліжинська взяла участь у тренінгу та презентувала діяльність організації. Олександра розповіла про головні напрямки роботи організації та про діяльність в межах ВІ “Активна Громада: право вибору”, зокрема, поділилася досвідом проведення креативної акції до дня Конституції.

Учасницею від України на цьому заході була також, Ірина Микулин, яка представляла ініціативу “Кірпічка”, що була реалізована в Ужгороді. До реалізації “Кірпічки” долучилася також ужгородська команда ВІ “Активна Громада”.
IMG_3313

Виконавча директорка Інституту “Республіка” Олександра Гліжинська.

Під час тренінгу я представляла наш досвід залучення громадян до виборчої реформи з 2017 року і до сьогодні. Також, розповіла про стадії роботи з громадянами, про методи, які ми використовуємо, щоб активніше залучати громадян до вирішення питань їх міста/громади. Для наших партнерів цікавим був наш досвід проведення кампаній по збору підписів та креативних акції. Зокрема, остання акція «Зроби подарунок Україні на наступні 5 років» на день Конституції, яка проходила в час гарячої виборчої кампанії викликала цікаве обговорення серед учасників, – розповідає виконавча директорка Інституту “Республіка” Олександра Гліжинська.

Учасники з інших країн представляли свої ініціативи, які вони здійснювали останнім часом, а саме:

  • Молдова презентувала адвокаційні кампанії із залученням громадян по вирішенню локальних проблем, а також фандрейзингові кампанії;
  • Румунію на заході представляло дві організації. Одна з них презентувала кампанію стосовно прозорих бюджетів у місцевих радах; інша – кампанію по захисту та лобіюванню прав меншин;
  • Болгарія презентувала свою діяльність у напрямку захисту прав ромів;
  • Грузія – захист прав людини на окупованих територіях в Грузії;
  • Вірменія – захист прав трансгендерних груп.

Варто зазначити, що всі кампанії є важливими, здійснюються для вирішення певних соціальних проблем та заслуговують на увагу.

IMG_3454

Учасниці заходу з Румунії, України, Грузії та Болгарії. 

За словами Олександри молдовські та грузинські кейси найбільш корисні для нас, так як ми можемо використовувати їх досвід в Україні або зробити спільну програму для обміну досвідом. Зокрема, цікавим буде обмін досвідом щодо активізації громад у приокупованих територіях. Це дасть змогу зрозуміти, як розвивати там рухи щодо самоорганізації населення та будувати консенсус в громадах задля вирішення проблемних питань.

Дводенний захід показав, що всі країни дуже схожі, зокрема, виклики з якими нам доводиться боротися теж схожі. Різниця полягає лише в деталях, в майстерності, в певних культурних особливостях. Саме цим ми можемо бути цікавими один для одного та використовувати спільні проблеми, як фактор для об’єднання зусиль.

Команда Інституту “Республіка” вдячна організаторам за можливість долучитися до проекту “Креативні адвокаційні кампанії”, поділитися власним досвідом з учасниками та дізнатися нову, корисну інформацію для себе. Також, дякуємо всім учасникам, які приїхали до Молдови та представили результати своєї діяльності. Сподіваємося, що наша співпраця буде продовжуватися та виходити на новий рівень.