Інформаційна година у Чернівцях. Обговорюємо важливі суспільні питання, для того, щоб творити якісні зміни. 

Регіональна координаторка ВІ “Активна Громада” продовжує інформувати буковинців стосовно суспільно-значущих питань. 11 липня Верховна Рада України у другому читанні прийняла “виборчий кодекс” за яким голосування відбуватиметься за пропорційною системою з відкритими списками. Відповідно до встановленої гендерної квоти двоє кандидатів з п’яти обов’язково повинні бути жінки. При цьому, виборчий бар’єр залишиться незмінним – 5 відсотків. Багато людей не розуміють, що таке відкриті списки. Часто їх сприймають як списки, де вказано інформацію про всіх кандидатів від партії. Ця інформація є і зараз у відкритому доступі. А от про те, що відкриті списки дозволяють впливати на місце кандидата у списку партії знають не всі. Під час інфогодин ми це пояснюємо та дізнаємося думку громадян з цього приводу.  

Мешканці Чернівців по-різному оцінюють “виборчі” зміни:

Позитивних моментів багато, однак до Америки з її електронним голосуванням – нам ще дуже далеко, на жаль. Побачимо, як ці зміни будуть реалізовуватися на практиці. Я впевнена, що знайдуться методи для маніпуляції і з відкритими списками, – коментує молода мама Анна.

Але є й ті, хто сприймають зміни оптимістично та з надією:

Вважаю, що такий механізм допоможе людям обирати кращих кандидатів, головне, щоб у них вистачило політичної волі на це!, – ділиться враженнями приватний підприємець Дмитро.

68611372_2459408664291388_1059418623463915520_n

На жаль, в Україні не розвинута культура підтримки політичних партій. Якби громадяни сплачували особисто хоча б гривню на користь тієї чи іншої партії, вони б прискіпливіше ставилися до її роботи. Під час інформаційних годин ми роз’яснюємо мешканцям, що політичні партії – це величезні організації, діяльність яких пов’язана із низкою витрат, в тому числі на офіси, навчання, виїзди, піар. Без цього неможливе їх успішне функціонування і це варто зрозуміти. Багато мешканців не знають про державне фінансування, а воно теж потребує контролю з боку громадськості. Висновок один: політика – це завжди дорога із двостороннім рухом, – розповідає регіональна координаторка ВІ “Активна Громада” Інна Пашанюк.

Також, не залишили без уваги питання про фінансування політичних партій та інформаціної гігієни виборців. Загалом, партії, що пройшли до парламенту витратили більше 467 млн. грн., з яких 365 млн. – на агітацію в ЗМІ. Відповідно до остаточних звітів, найбільше ресурсів на передвиборну кампанію витратила партія “Слуга народу” – більше 114 млн. грн. (на ЗМІ – 96 млн.), далі йде “Голос” – більше 105 млн. грн. (на ЗМІ – майже 80 млн.). Третє місце посіла “Європейська Солідарність” із витратами майже у 100 млн. грн. (на ЗМІ – майже 65 млн.), за нею “Батьківщина” із сумою витрат розміром 87 млн. грн. (на ЗМІ – 75 млн.). Найменше із прохідних партій було використано коштів “Опозиційною платформою – за життя”, якій передвиборна кампанія обійшлась у більш, ніж 60 млн. грн., з яких на ЗМІ – 49 млн.

Обговорювали важливість постійного контролю діяльності політичних партій, адже, партії отримують фінансування з бюджету і повинні звітувати про свою діяльність. Активісти також наголосили на важливості перевірки інформації, довіри до перевірених джерел інформації та критичного мислення. Тренінги на ці теми проходять під час засідань Клубів “Активної Громади” в межах проекту «Якісна інформація – якісний вибір».

Примітка. Проект «Якісна інформація – якісний вибір» виконується Інститутом “Республіка” в партнерстві з Громадським радіо за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews.