18 грудня ВІ «Активна Громада» об’єднала активістів, експертів, небайдужих громадян та регіональних координаторів ініціативи в рамках дводенного форуму.

Олександра Гліжинська, виконавча директорка Інституту «Республіка» та співзасновниця ВІ «Активна Громада» привітала всіх учасників та зазначила: «Ціль нашого форуму – це підвищення рівня знань громадян, обговорення основних політичних реформ, змін у місцевому самоврядуванні. Також ми маємо на меті допомогти удосконалити навички щодо мережування, активізації громадян. Посприяти особистісному розвитку учасників форуму».

Опісля, учасники форуму поділилися на групи, де познайомилися з іншими учасниками, поділилися своїми інтересами та очікуваннями від форуму. Серед основного:

–        Бажання отримати нові знання для роботи у громадському та суспільно-політичному секторі;

–        Отримати нові корисні знайомства;

–        Набратися досвіду для саморозвитку;

–        Дізнатися нову інформацію про реформи, розвиток організації.

Під час форуму проходили лекції за тематичним поділом у 4-х групах:

1)     Національні реформи;

2)     Місцеве самоврядування;

3)     Мережування та громадський активізм;

4)     Особистісний розвиток.

Кожна з груп містила лекції від крутих експертів, після яких учасники активно ставили запитання та дискутували на підняті теми.

Мережування та громадський активізм

Розглянемо, як проходив один з тематичних блоків, де експерти та залучені учасники обговорювали питання розвитку соціальних мереж та організаційного брендингу.

Ірина Небесняк, бренд-менеджерка, розповіла про секрети ведення YouTube: «Варто розуміти, що зараз ця платформа має попит та є другою після Google за відвідуванням. Її відвідує близько 2 мільярдів людей, тож це чудовий ресурс для популяризації вашої організації». Також Ірина розповіла, які критерії враховує YouTube для популяризації та оптимізації вашого каналу чи відео. Серед основних:

–        якість відео та звуку;

–        опис та теги;

–        використання інструменту реклами;

–        поширення вашого відео на інші платформи.

Лідія Солонуха, SMM-фахівчиня Благодійного Фонду «Таблеточки», розповіла про інструменти залучення громадян через Facebook.

«Нині ця платформа дуже популярна для поширення новин, просування ваших ідей та організації, однак існують конкретні правила, які необхідно враховувати при роботі з Facebook, якщо хочете залучити якомога більше зацікавлених людей. До того ж залученість у Facebook – це 15 мільйонів осіб. Для порівняння, в Instagram їх 13 мільйонів», – розповідає Пані Лідія.

Серед цікавих фактів та порад, якими поділилася фахівчиня:

1.     60% користувачів у Facebook це жінки, що потрібно враховувати при формуванні контенту вашої сторінки.

2.     11,25 мільйона осіб заходять у Facebook з телефонів, а тому варто продумувати, як ви візуалізуєте свій контент, адже він має бути оптимізований під телефони.

3.     На якість профілю та охоплення впливає ряд факторів (зазначені нижче). Крім того, на охоплення впливає те, яку емоцію ви вкладаєте у свій допис: якщо ви ступлюєте до дії, мотивуєте, даєте надію чи висловлюєте солідарність – допис збере навколо себе більшу кількість користувачів мережі.

4.     Щоденні сторіс, сторіс з запитаннями підвищують охоплення.

5.     Щотижнева аналітика вашої сторінки необхідна, якщо ви хочете дізнатися яка тематика вашої сторінки цікава користувачам, а яка ні.

6.      Детальний контент-план допоможе якісно оптимізувати сторінку та ефективно залучати до неї користувачів мережі.

7.     Беріть участь у тематичних флешмобах! Це популяризує вашу сторінку у стрічці новин.

8.     Питайте себе: «Чи лайкну та чи поширю я свій допис?». Позитивна відповідь на це запитання? Тоді сміливо публікуйте допис! Негативна? Подумайте чого не вистачає.

Дар’я Тижбіряк, PR-фахівчиня дослідницької компанії Kantar,  провела інтерактивну лекцію на тему розвитку бренду та його ролі у популяризації організації.

«Бренд – невідчутна сукупність властивостей продукту: його імені, упаковки, ціни, історії, репутації та способу рекламування. Бренд визначається як цінності та філософія, а його суть не зводиться виключно до зображення», – розповідає пані Дар’я.

Чого очікують від брендів? Фахівчиня розповіла, що згідно з дослідженням 24% клієнтів очікують від бренду, що він буде для них прикладом, стимулюватиме до здійснення мрій, 22% – бренд допоможе їм боротися з кризою, 11% потребують від бренду інформування.

На момент завершення форуму всі учасники були вмотивовані на нові звершення та задоволені отриманими знаннями, які планують застосувати на практиці.

«Інформація про емоційне і професійне вигорання була дуже цікавою та корисною з огляду на те, що часто ми не приділяємо цьому питанню достатньо уваги, а це є важливими для нашого саморозвитку», – ділиться враженнями Леся Нестор.

«Вже завтра займуся подальшим розвитком мережування громадського активізму та регіонального бренду своєї команди», – натхненно зазначає Анатолій Стоян.

«Все було змістовно. Для моєї роботи особливо цікаво було почути про повноваження районних рад та старост. Обов’язково візьму цю інформацію на озброєння», – говорить Валентина Пономаренко.

А ми дякуємо кожному учаснику за активність та насичені дискусії. Ми бажаємо вам успіхів у вашій роботі та очікуємо вражаючих результатів у просуванні вашої ідеї щодо розвитку держави!

Довідка. Проведення заходу підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI) за фінансування, наданим Агентством США з Міжнародного Розвитку.

Примітка. Місія “Активної Громади”: досягти добробуту через демократичний розвиток  громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності Інституту “Республіка”. Ми працюємо задля підвищення свідомої активності громадян.