Комунікація між владою і виборцями доволі строката в різних громадах України. Трапляються випадки, коли місцеві жителі взагалі не мають змоги достукатись до посадовців.
Втім, дієва комунікація забезпечує вищий рівень довіри, а також сприяє прозорості й підзвітності діяльності депутатів. Саме тому “Активна Громада” за підтримки Національного Демократичного Інституту запросила журналістку і піарницю Ірину Семенову провести тренінг з ефективної комунікації. Пані Ірина поділилась кейсами роботи у пресслужбі міського голови, а також практичними порадами. Їх ви і знайдете в підсумковому матеріалі.

Як вести комунікацію політика ефективно
Сьогодні соціальні мережі слугують одним з найкращих засобів комунікацій політика з виборцями. Тому перший крок – створити обліковий запис в Facebook або на іншій платформі.
А ось переконливі причини, чому політику потрібно бути в соціальних мережах:


Окрім цього, профіль в соціальних мережах може виконувати сервісну функцію. Наприклад, на аккаунті мера можна оперативно опублікувати актуальну інформацію щодо проблеми і пояснити, коли це виправлять.
Втім, прессекретарям варто бути готовими до негативної реакції, “троллів” та інших викликів. Другий крок – підготуватись. В цьому допоможуть поради, якими поділилась експертка.

Маніпуляції опонентів легко виявити, якщо знати наступні маркери.
Третій крок – вести комунікацію коректно. На що спиратись під час комунікації?
- складіть портрет виборців;
- звертайте увагу на їхні цінності;
- наголошуйте, що думка громадян важлива для вас і ви берете її до уваги;
- гасла мають бути прив’язані до життя кандидата. Наприклад, якщо це молода людина, то її меседж може бути такий: “Я не виїхав закордон” або “Я повернувся, бо мені небайдужа доля рідного міста”.
Тепер розглянемо одні з найкращих інструментів комунікації – дописи та відео.
Дописи
Аби комунікація була лаконічною та легкою для розуміння, зверніть увагу на ці аспекти:
- Якщо вам не вистачає вдиху, щоб прочитати одне речення, скоротіть його або поділіть на декілька.
- Почерговість та несуперечність фактів. Речення мають доповнювати, розкривати одне одного.
А більш логічними свої тексти ви можете зробити завдяки таким методам.
- Правило перевернутої піраміди дозволить вам доступно та ефективно надавати громадянам інформацію і не обтяжувати їх зайвим.

- Структура повідомлення “ABC”. Ви можете використовувати її в одному дописі, а можете створити три окремі публікації.
A – привернення уваги.
B – розпалюємо інтерес.
C – заклик до дії.
Так ця структура може виглядати у трьох дописах:
1 допис – знайомство з Вами, як з експертом чи організацією. Розкажіть, хто Ви, як стали тим, ким Ви є?
2 допис – дайте поради у своїй галузі (як ремонтувати труби, варити мило, писати гранти).
3 допис – запросіть на захід, попросіть клікнути, проголосувати, подзвонити чи підтримати!
Відеозвернення

Довідка. Заходи відбуваються в рамках проєкту “Задай курс владі”, що підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI).
Примітка. Місія «Активної Громади»: досягти добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності.
Авторка: Діана Делюрман, менеджерка по роботі з Telegram та Tik-Tok ВІ “Активна Громада”