Комунікація між владою і виборцями доволі строката в різних громадах України. Трапляються випадки, коли місцеві жителі взагалі не мають змоги достукатись до посадовців. 

Втім, дієва комунікація забезпечує вищий рівень довіри, а також сприяє прозорості й підзвітності діяльності депутатів. Саме тому “Активна Громада” за підтримки Національного Демократичного Інституту запросила журналістку і піарницю Ірину Семенову провести тренінг з ефективної комунікації. Пані Ірина поділилась кейсами роботи у пресслужбі міського голови, а також практичними порадами. Їх ви і знайдете в підсумковому матеріалі.

Як вести комунікацію політика ефективно

Сьогодні соціальні мережі слугують одним з найкращих засобів комунікацій політика з виборцями. Тому перший крок – створити обліковий запис в Facebook або на іншій платформі.

А ось переконливі причини, чому політику потрібно бути в соціальних мережах:

Окрім цього, профіль в соціальних мережах може виконувати сервісну функцію. Наприклад, на аккаунті мера можна оперативно опублікувати актуальну інформацію щодо проблеми і пояснити, коли це виправлять.

Втім, прессекретарям варто бути готовими до негативної реакції, “троллів” та інших викликів. Другий крок – підготуватись. В цьому допоможуть поради, якими поділилась експертка.

Маніпуляції опонентів легко виявити, якщо знати наступні маркери.

Третій крок – вести комунікацію коректно. На що спиратись під час комунікації?

  • складіть портрет виборців;
  • звертайте увагу на їхні цінності;
  • наголошуйте, що думка громадян важлива для вас і ви берете її до уваги;
  • гасла мають бути прив’язані до життя кандидата. Наприклад, якщо це молода людина, то її меседж може бути такий: “Я не виїхав закордон” або “Я повернувся, бо мені небайдужа доля рідного міста”.

Тепер розглянемо одні з найкращих інструментів комунікації – дописи та відео.

Дописи

Аби комунікація була лаконічною та легкою для розуміння, зверніть увагу на ці аспекти:

  • Якщо вам не вистачає вдиху, щоб прочитати одне речення, скоротіть його або поділіть на декілька.
  • Почерговість та несуперечність фактів. Речення мають доповнювати, розкривати одне одного.

А більш логічними свої тексти ви можете зробити завдяки таким методам.

  • Правило перевернутої піраміди дозволить вам доступно та ефективно надавати громадянам інформацію і не обтяжувати їх зайвим.
  • Структура повідомлення “ABC”. Ви можете використовувати її в одному дописі, а можете створити три окремі публікації.

A – привернення уваги.

B – розпалюємо інтерес.

C – заклик до дії.

Так ця структура може виглядати у трьох дописах:

1 допис – знайомство з Вами, як з експертом чи організацією. Розкажіть, хто Ви, як стали тим, ким Ви є?
2 допис – дайте поради у своїй галузі (як ремонтувати труби, варити мило, писати гранти).
3 допис – запросіть на захід, попросіть клікнути, проголосувати, подзвонити чи підтримати!

Відеозвернення

Довідка. Заходи відбуваються в рамках проєкту “Задай курс владі”, що підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI).

Примітка. Місія «Активної Громади»: досягти добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності.

Авторка: Діана Делюрман, менеджерка по роботі з Telegram та Tik-Tok ВІ “Активна Громада”