Інформаційна гігієна: як фільтрувати інформацію у міжвиборчий період. Як розрізняти фейти та маніпуляцію. Чому люди їх поширюють – усе детально розглядали під час тренінгу.

В останній день літа, 31 серпня, регіональний координатор ВІ “Активна Громада” Дмитро Чернишов провів тренінг “Інформаційна гігієна: як формувати свою медіаграмотність” у Книгарня “Є”_Дніпро. На навчання зібралося 16 учасників, серед яких дійсні і майбутні журналісти, педагоги, активісти, зацікавлені громадяни. Координатор розповів громадянам, навіщо створюють фейки і пропаганду, які їхні різновиди. Також проговорили, як слід перевіряти інформацію, щоб не потрапити “на гачок” маніпуляторів.

АГ Дніпро, тренінг, Чернишов

Після цього, присутні у групах працювали над описом, деталізували риси і світогляд, ідеального та реального політика (з позитивного і негативного боків), і презентували їх. 

“Захід на тему боротьби з фейками і розрізнення достовірної інформації був доволі інформативним. Я дізнався про низку сайтів, які можуть допомогти в вирізненні (не)правдивої інформації в мережі Інтернет. Також про ті сайти, які можуть допомогти дізнатися більше про діяльність політиків не з їхніх слів, а за що вони голосують і як вони відвідують засідання парламенту. Такі заходи є корисними, і їх варто проводити”, – стверджує профспілковий активіст і правозахисник Ігор Токовенко.

АГ Дніпро, тренінг.

Пізніше дізналися, яким чином можна дізнаватися про таких політиків всю їхню сутність, діяльність. Зокрема, за допомогою корисних джерел: “Політична пам’ять”, “Rada4You”, “Посіпаки”, “Слово і Діло” та ін. можна скласти досьє на кандидата/тку. Можна дослідити, чи був він/вона замішаний/а в корупційних справах, які політичні вподобання має і чи відповідають його/її дії цим вподобанням.

“Мої результати участі у цьому тренінгу вищі, ніж очікування. Я їхала щось нове почути на цю тему, бо вона мені цікава. Проте я дізналася помітно більше. Поширювати фейки – це дуже небезпечно для бізнесу, впливає на репутацію. Друге моє надбання – що це дуже важлива інформація, яка не повинна залишитися тільки в мене. Треба обов’язково зробити акцент на темі боротьби з фейками і тим людям, хто знаходиться поруч мене”, – зазначає Наталя Єременко, адміністраторка Dnipro Career Hub.

АГ Дніпро, тренінг — копия

“Захід сподобався, бо викладала молода енергійна людина, яка обізнана у цій справі. І це не якийсь професор, котрий сухо викладає дані. Я поглибила свої знання з критичного мислення та розрізнення фейків і неправдивої інформації. Більшість людей, якщо чесно, вірять інформації, яку вони знайдуть в Інтернеті. Потім пересилають її, мислять емоційно й алогічно, а потім багато бояться всього, що відбувається у нашій країні”, – підкреслила студентка-журналістка Університету митної справи та фінансів Катерина Моторна.

Тренінг пройшов у межах проекту «Якісна інформація – якісний вибір». Він реалізовується Інститутом «Республіка» в партнерстві з Громадським радіо за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.