Відбулася друга публічна консультація стосовно якості дошкільної освіти.

20 листопада у Харкові представники закладів дошкільної освіти, батьки та управлінці, спільно з представниками Міністерства освіти і науки та Інституту “Республіка”, обговорили яким чином буде розвиватися реформа дошкільної освіти в Україні. На заході були присутні більше 100 учасників з Харківської, Донецької та Луганської областей.

Головна мета заходів – почути від управлінців, батьків та вихователів, якою вони бачать сучасну дошкільну освіту, як урізноманітнити форми цієї освіти та які документи потрібно напрацювати, а які – змінити.

IMG_7678

Під час публічних консультацій учасники розповіли про найактуальніші проблеми та намагалися запропонувати шляхи їх вирішення.

Для того, щоб передати зміст головних тем обговорення, команда Інституту “Республіка” поспілкувалася з учасниками, щоб зрозуміти їхні позиції. Щоб думки були різними та цікавими ми обрали трьох представників від кожної із групи (батьки, управлінці, працівники ЗДО).

Що Ви думаєте про розвиток дошкільної освіти в Харківській області?

Світлана Руднєва, головний спеціаліст департаменту освіти Харківської обласної державної адміністрації.

– Вже 16 років поспіль я відповідаю за організацію дошкільної освіти в області. Це не тільки робота для мене, це також і моє життя. Останні роки дуже велика увага приділялася школі, розвитку середньої освіти. Всі нормативні документи, які останнім часом йшли у великій кількості, стосувалися в більшій мірі середньої освіти. Дошкільна освіта залишалася на узбіччі, трималася на тій нормативній базі, яка була.

Пані Світлана, впевнена, що зміни потрібні. Дошкільна освіта – це перша ланка освіти, саме з неї все починається. Якщо буде хороша взаємодія дитячого садочку та школи  –  це буде краще для дитини, яка прийде в перший клас.

IMG_7673

Як Ви розумієте “якісна дошкільна освіта”. Що це?

Катерина Нікітюк, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти, Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ).

– На заході було драйвово, організація на супер-рівні. Була конкретна і толерантна фасилітація. Публічна консультація була доволі емоційна, але конструктивна. В кожній з груп під час опрацювань було багато емоцій, проте організаторам вдалося провести захід так, що не виникло жодного конфлікту. Люди змогли почути один одного. Проте, я відчула, що учасники навіть однієї категорії, говорили різними поняттями. Кожен розуміє “якісну освіту” по-своєму і вкладає в це різний зміст. Саме ця розрізненість у розумінні, що є якість, а що є доступність, призводить до того, що люди не можуть дійти до єдиної точки зору.

Катерина, зазначила, що є позитивний приклад – Нова українська школа. Тут вчителі одночасно отримують знання і занурюються у середовище понятійного поля  – вони проживають цю інформацію. І для деяких це є відкриттям і усвідомленням нових знань, нових цінностей, нових орієнтирів. Вони приймають рішення щодо зміни свої обов’язків. Важливо, що це усвідомлення одночасно проходить по всій Україні.

IMG_7716

Ганна Грищенко, державний експерт з питань забезпечення дошкільної та шкільної освіти

Інклюзивний освітній простір. Що це маєте бути?

Мати дитини з інклюзивними освітніми потребами, Слобожанський дошкільний навчальний заклад №7, Дніпропетровська область.

– Чому я взяла участь у публічній консультації? Не можу залишатися осторонь. Намагаюся долучатися до всіх обговорень, що стосуються освітнього процесу. Це моя дитина, мені важливо знати, що з нею відбувається, хто з нею працює. Дошкільна освіта – це перший щабель освіти. Це соціалізація, елементарні навички – я б назвала дошкільну освіту найголовнішим етапом у становленні особистості. Дошкільні заклади потребують більшої уваги до дітей з інклюзивними освітніми потребами. Варто обговорювати не лише кількісне наповнення дітей для однієї групи, а також перепідготовку спеціалістів, бо не всі вихователі вивчали корекційну педагогіку. Це складний процес, але я думаю, що разом ми зможемо подолати будь-які перешкоди.

Після завершення обговорення учасники розділилися на групи та напрацьовували пропозиції для Міністерства освіти і науки, як покращити дошкільну освіту. Кожна із груп презентувала результати обговорення та відповідала на запитання з аудиторії. Групи  дійшли висновку, що комунікація з громадянами через публічні консультації допоможе донести/почути думки кожного зі стейкхолдерів змін.

902938_10202851055544375_995770729_o

– Дуже було приємно бачити, що приїхало багато людей, особливо з таких регіонів, як Луганська та Донецька області, де зараз дуже важка ситуація через близькість до окупованих територій. Приємно, що громадяни турбуються за майбутні покоління і хочуть реальних змін у підході виховання своїх дітей. А головне, вони хочуть брати участь у розбудові освіти та змінювати країну, – розповідає координатор ВІ “Активна Громада” у м. Харків Андрій Руденко.

Нагадуємо, якщо Ви не змогли долучитися до публічних консультацій, Ви можете висловити свою думку заповнивши до 23 грудня онлайн форму за посиланням.

Ваше бачення та Ваші пропозиції дуже важливі для Міністерства освіти та науки України. Отримана інформація допоможе максимально врахувати пропозиції усіх зацікавлених в цьому питанні сторін під час розробки нормативних документів та законів.

Запрошуємо долучатися до наступних публічних консультацій, які відбудуться:

  • 27.11.2019 – м. Одеса (участь Одеської, Херсонської та Миколаївської областей)
    Зареєструватися можна за посиланням
  • 04.12.2019 – м. Львів (участь Львівської, Закарпатської та Івано-Франківської областей)
    Зареєструватися можна за посиланням
  • 05.12.2019 – м. Тернопіль (участь Тернопільської, Вінницької та Хмельницької областей)
    Зареєструватися можна за посиланням

Примітка. Публічні консультації проводяться Міністерством освіти і науки України за сприяння Національного Демократичного Інституту (NDI Ukraine) та Інституту “Республіка”. Проведення консультацій стало можливим завдяки щедрій підтримці британського народу через Фонд розвитку ефективного врядування Сполученого Королівства.