Новини,  поради та успішні історії від Всеукраїнської ініціативи «Активна Громада» за період 17.05 – 31.05 2019

м. Южне

Представники «Активної Громади Южного» продовжують інформувати южненців. 19 травня активісти говорили про:

  • інструменти громадської участі, про досвід та особливості їх використання;
  • звітування міського голови та депутатів Южненської міської ради;
  • необхідність виборчої реформи, а також важливі аспекти даного реформування;
  • про те, що корисного та важливого відбувається в місті (про позитивні зміни), а також про проблемні моменти місцевого рівня, які потребують вирішення тощо.

южне 2

Цього разу спілкувалися про публічні консультації, звернення до депутатів, збори громадян та громадський бюджет. У ході інфогодини виявили, люди дещо чули про звернення та збори, дехто навіть колись користувався даними можливостями. А от публічні консультації та бюджет участі не такі популярні серед містян. Для деяких юженців, ці механізми виявилися новими, малознайомими інструментами впливу.

Варто зазначити, що чимало міст України вже давно активно використовують подібні інструменти участі і результативність є. Всім зацікавленим, координатори надали необхідну інформацію щодо особливостей використання вищезгаданих інструментів прямої демократії. Також поділилися яскравими історіями досягнень активних, небайдужих громадян, як у нашому місті, так і поза його межами.

У ході інфогодини, співрозмовники були проінформовані також щодо особливостей звітування депутатів місцевої ради. Активісти звертали увагу людей, що на сайті Южненської міської ради вони можуть знайти звітні форми своїх обранців (зокрема, і за 2018 рік), електронні декларації. Також акцентували увагу, що депутат місцевої ради не рідше одного разу на рік зобов’язаний звітувати про свою роботу – ч.1 ст.16 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад». А ще наголошували, аби мешканці міста цікавилися годинами прийому своїх обранців та місцезнаходженням офісів місцевих партійних осередків для того щоб, при необхідності звертатися до депутатів та спільними зусилями вирішувати проблеми місцевого рівня.

южне 1

Наприкінці, координатори спілкувалися з містянами про вибори (особливо вибори Президента та депутатів ВР), про виборчу реформу та важливі аспекти, на які варто звернути увагу обранцям у ході реформування. Зокрема, говорили про важливість прописаного принципу невідворотності покарання за порушення виборчого законодавства та його дотримання, а також про чіткі правила та механізми фінансування виборів.

***

Львів

21 травня відбувся Клуб Активної Громади на тему: «Державне фінансування партій: всі ЗА та ПРОТИ».

Коротко про реформу. Закон вступив в силу 1 січня 2016 року. Він суттєво змінив правила гри у сфері політичних фінансів. Передбачивши державне фінансування партій, законотворець запровадив суворе регулювання діяльності партій та кандидатів.

Законом передбачалося:

  • зменшення залежності політичних партій і кандидатів від олігархів;
  • послаблення ролі грошей у виборчому процесі;
  • підвищення прозорості та підзвітності партій.

львів 1

Також реформа визначає ефективні інструменти контролю за партіями задля здійснення проінформованого електорального вибору. Закон вперше обмежив максимальний розмір внеску, який можуть зробити як фізичні, так і юридичні особи: відповідно, 400 та 800 розмірів мінімальних заробітних плат.

Чи не найбільш помітним нововведеням Закону стало фінансування партій, які на наступних парламентських виборах отримали щонайменше 2% голосів виборців. Але, виборчий кодекс ще не ухвалений, тому це питання залишається відкритим.

Однак, попри всі позитиви, є над чим працювати:

  • – відсутність вичерпного переліку напрямів, на які дозволено або заборонено витрачати бюджетні кошти;
  • – небезпека тіньового фінансування виборчих кампаній через власні кошти кандидатів;
  • – нечіткий розподіл повноважень між органами контролю;
  • -неузгодженість законодавства про вибори щодо фінансування передвиборчої агітації;
  • – подання звітів у паперовій формі;
  • – труднощі із застосуванням санкцій та, власне, їх непропорційність.

львів 2

Підсумовуючи, варто наголосити, що реформа політичних фінансів стала важливим кроком на шляху демократизації української політичної системи та приведення правил фінасування у відповідність до міжнародних норм та стандартів.

Нова законодавча модель має прогресивний характер, однак важливу роль відіграватиме здатність основних учасників процесу налагодити співпрацю між собою.

***

м. Краматорськ

23 травня комунікаційний координатор «Активної Громади Краматорська» Ігор Бут взяв участь у презентації інтерактивної інсталяції «Пропагандаріум»: через «кімнату пропаганди» до фейколога Пігулка.

краматорськ 1

Головною метою заходу було привернення уваги до важливості поняття інформаційної безпеки та популяризація медіаграмотності серед працівників ЗМІ та звичайних громадян.

У своєму виступі заступник голови Донецької ОДА Ігор Стокоз наголосив, що питання інформаційної безпеки на Донеччині постає актуально, як ніде в Україні. На території області проходять бойові дії і велика кількість населення піддається російській пропаганді через аналоговий сигнал ТБ. Чиновник нагадав, про головні принципи «гібридної війни Герасимова» в межах яких, наш супротивник підхоплює внутрішні українські інфоприводи і використовує їх вже з метою дестабілізації країни.

краматорськ 2

Координатор «Internews Ukraine» Костянтин Ромашка презентував основні напрямки роботи своєї організації, закликав проводити власну інформаційну гігієну: «регулярно чистити мозок від інформаційного сміття» та розкрив три основні наративи, які використовує Кремль у інформаційній агресії проти України.

Заступник міністра інформаційної політики Дмитро Золотухін розповів присутнім про принципи дії ворожої пропаганди на свідомість пересічних громадян. Також, повідомив про способи протидії для мінімізації маніпулятивного ефекту та призвав громадян використовувати всі наявні можливості для перевірки новин та чуток.

краматорськ 3

У кулуарах заходу координатор за допомогою Фейколога Пігулко визначив рівень «кісельових» у власної крові та пройшов курс лікування від вірусу пропаганди. А наприкінці заходу, знайомився з організаторами і учасниками дискусії та презентував їм проекти, які реалізує в Краматорську Інститут «Республіка».

***

м. Чернівці

26 травня у Чернівцях відбулося останнє весняне засідання «Клубу Активної Громади». Учасники зустрічі розбиралися із темою політичних фінансів, тестували електронний ресурс «Золото партій» від громадського руху «Чесно», аналітику «ОПОРИ» й «Комітету виборців України».

чернівці 1

Зокрема розглядали питання щодо:

  • витрат кандидатів у президенти на передвиборчу гонку: так найбільше на неї витратити Петро Порошенко – 586 млн. грн., Юлія Тимошенко – 228 млн., Олександр Вілкул – 159 млн. та Володимир Зеленський – 143 млн.;
  • підозрілих внесків на користь кандидатів (тобто у розмірі від 145 до 149 тис. грн.): лідерами виявились Анатолій Гриценко – зафіксовані 97 подібних факти, Юрій Бойко – 83 та Руслан Кошулинський – 32;
  • державного фінансування політичних партій: кожного року сума видатків зростає й у 2018-ому досягла позначки більш, ніж у 513 млн. грн: «Народний фронт» – 132,1 млн. грн. у 2018-ому, Блок Петра Порошенка «Солідарність» – 130,2 млн., об’єднання «Самопоміч» – 116,8 млн. грн., «Опозиційний блок» – 56,3 млн., «Радикальна партія» – 44,4 млн. та Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» – 33,9 млн.;
  • цільового використання політичних коштів: у 2018-ому картина змінилась й левову частку партії витратили на заставу за участь у виборах, зовнішню рекламу та використання ЗМІ.

«Такі заходи допомагають ознайомитися зі складними темами, які спочатку здаються нецікавими. Та коли починаєш детально розбиратися – дізнаєшся пікантні подробиці, після яких кардинально змінюєш думку про політиків чи партії», – зауважила студентка ЧНУ Ірина Герецун.

***

м. Кропивницький

28 травня в Кропивницькому пройшла чергова інформаційну годину. Комунікаційна координаторка «Активної Громади» Леся Міронова, інформувала громадян про старт парламентської виборчої кампанії. Розповідала про не/готовність нинішніх нардепів прийняти Виборчий Кодекс, в якому передбачаються вибори до ВРУ за пропорційною системою із відкритими списками. Запрошувала містян підтримати Петицію з вимогою прийняти Виборчий Кодекс.

кропивницький 1

За результатами інфогодини, 10 осіб підтримали Петицію. Деякі громадяни поділилися власними думками щодо цього:

«Мало віриться, що народні депутати приймуть Виборчий Кодекс, адже відомо, що «стара» система влади робить ставку на мажоритарників та закриті виборчі списки», – зазначив службовець Роман.

«Скоро ми побачимо в нашому місті роздавачів продовольчих пакетів від імені нардепів та політичних партій. Хіба знову люди купляться на ці подачки?», – підкреслила студентка Світлана.

***

м. Запоріжжя

30 травня відбувся тренінг на тему публічних консультацій для представників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Запорізької області.

Ініціатива з проведення тренінгу належить Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Запорізької облдержадміністрації, які вирішили детальніше познайомити владні струкрути з інструментами взаємодії з громадянами.

Тренінг Запоріжжя ПК

Вітаючи учасників, директор Департаменту Лєван Шишинашвілі зазначив, що одним із головних завдань департаменту є впровадження ефективних механізмів комунікацій між обласною державною адміністрацією та інститутами громадянського суспільства, а також сприяння місцевим органам виконавчої влади на території Запорізької області у взаємодії із громадськими організаціями.

Тренінг проводили тренерки Інституту «Республіка», координаторки ВІ «Активна Громада» Лідія Солонуха, Анна Єрьоменко та Олеся Лапікова.

Державні службовці Веселівської райдержадміністрації взяли участь у тренінгу. Спеціалісти Інституту «Республіка» провели навчання щодо впровадження Публічних консультацій в роботи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Дуже цікавий та корисних захід. Дякуємо організаторам за чудові знання, – поділилася враженнями Світлана Бовкун.

Тренінг Запоріжжя ПК 1

Упродовж навчання представники територій розглянули питання щодо інструментів комунікації між владними інституціями і громадою населеного пункту, дізнались про вдалі приклади налагодженої комунікації в Україні та Запоріжжі, розробили можливі питання для публічних консультацій і відповідей на них. По завершенню тренінгу усі учасники отримали відповідні сертифікати.

Тренінг Запоріжжя ПК 3