Тренінг “Інформаційна гігієна” пройшов у Сумах

Як не потрапити на гачок маніпуляторів? Що слід знати про соціальні мережі? Кому вигідна інформаційна маніпуляція? – Про це говорили координатори ВІ “Активна Громада” зі школярами й вчителями в Сумах.

АГ Сум, тренінг

7 жовтня старшокласники загальноосвітньої школи №20 розпочали тренінг з визначення понять: “інформаційна гігієна”, “пропаганда”, “фейки” та “жовті новини”. Кожен з присутніх висловився з приводу кожного з цих термінів. Діти згадували, де вони зустрічаються, які їхні риси, після чого кожег ділився історіями, чи хтось стикався з цими явищами в житті.

“На сьогодні фейків дуже багато. І неважливо, де ти читаєш інформацію: у Фейсбуці, Інстаграмі чи на офіційних сайтах новин, ти не можеш бути впевненим у її правдивості. Інколи в соціальних мережах інформація набагато правдивіша, ніж на сайтах каналів, які ми дивимося кожного дня”, – говорить старшокласниця Богдана.

АГ Суми, тренінг

За словами тренерки, координаторки “Активної Громади” Марії Солодухи, було цікаво спостерігати за дискусією серед учнів, які намагалися відстоювати свою точку зору під час моделюючої гри: “Троль, хейтер, критик…”. За допомогою інтерактиву учасники навчилися не лише визначити правдивість/неправдивість інформації під час виступу, так званої, влади, але й мали змогу повпливати на владу, аби її представники говорили правду.

За допомогою прикладів фейкових новин, розбиралися з тим, як відрізнити фейки від реальних подій та як уникати тролінгу під публікаціями. Аналізували найбільш поширені сайти з новинами, якими користуються більшість населення країни.

“Якщо бути відвертими, то 96% відсотків людей оцінюють новини лише за їхніми заголовкам. Інколи навіть не розуміючи про що йшла мова в тій чи іншій статті, люди розповсюджують неправдиву інформацію,” – говорить вчителька Світлана Олександрівна.

АГ в Сумах тренінг

“Інформаційна гігієна – це як особиста гігієна, гігієна їжі. Для того, щоб куштувати чистий продукт, треба ретельно перемивати його і порівнювати з більш корисними та надійними”, – підсумував учень Артем.

За результатами тренінгу, координатори виявили найбільш активних громадян та нагородили смачними подарунками.

Тренінги на тему інформаційної гігієни та медіаграмотності проходять у межах проекту «Якісна інформація – якісний вибір».

Примітка. Проект «Якісна інформація – якісний вибір» виконується Інститутом «Республіка» в партнерстві з Громадським радіо за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews.