Тренінг “Інформаційна гігієна” пройшов у Сумах
Як не потрапити на гачок маніпуляторів? Що слід знати про соціальні мережі? Кому вигідна інформаційна маніпуляція? – Про це говорили координатори ВІ “Активна Громада” зі школярами й вчителями в Сумах.
7 жовтня старшокласники загальноосвітньої школи №20 розпочали тренінг з визначення понять: “інформаційна гігієна”, “пропаганда”, “фейки” та “жовті новини”. Кожен з присутніх висловився з приводу кожного з цих термінів. Діти згадували, де вони зустрічаються, які їхні риси, після чого кожег ділився історіями, чи хтось стикався з цими явищами в житті.
“На сьогодні фейків дуже багато. І неважливо, де ти читаєш інформацію: у Фейсбуці, Інстаграмі чи на офіційних сайтах новин, ти не можеш бути впевненим у її правдивості. Інколи в соціальних мережах інформація набагато правдивіша, ніж на сайтах каналів, які ми дивимося кожного дня”, – говорить старшокласниця Богдана.
За словами тренерки, координаторки “Активної Громади” Марії Солодухи, було цікаво спостерігати за дискусією серед учнів, які намагалися відстоювати свою точку зору під час моделюючої гри: “Троль, хейтер, критик…”. За допомогою інтерактиву учасники навчилися не лише визначити правдивість/неправдивість інформації під час виступу, так званої, влади, але й мали змогу повпливати на владу, аби її представники говорили правду.
За допомогою прикладів фейкових новин, розбиралися з тим, як відрізнити фейки від реальних подій та як уникати тролінгу під публікаціями. Аналізували найбільш поширені сайти з новинами, якими користуються більшість населення країни.
“Якщо бути відвертими, то 96% відсотків людей оцінюють новини лише за їхніми заголовкам. Інколи навіть не розуміючи про що йшла мова в тій чи іншій статті, люди розповсюджують неправдиву інформацію,” – говорить вчителька Світлана Олександрівна.
“Інформаційна гігієна – це як особиста гігієна, гігієна їжі. Для того, щоб куштувати чистий продукт, треба ретельно перемивати його і порівнювати з більш корисними та надійними”, – підсумував учень Артем.
За результатами тренінгу, координатори виявили найбільш активних громадян та нагородили смачними подарунками.
Тренінги на тему інформаційної гігієни та медіаграмотності проходять у межах проекту «Якісна інформація – якісний вибір».
Примітка. Проект «Якісна інформація – якісний вибір» виконується Інститутом «Республіка» в партнерстві з Громадським радіо за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews.