Капітальні ремонти доріг, чому необхідно розривати всю вулицю, недобросовітні підрядники, техніку, відповідальність за погані дороги і про спеціалістів, які робили дороги до курорту “Буковель”.

Про це ексклюзивно для Zmi.ck.ua розповів директор департаменту архітектури та містобудування Черкаської міськради Артур Савін.

1550437443-613

– Які дороги цьогоріч капітально ремонтуватимуть у Черкасах?

– Першочергове завдання – це повністю завершити перехідні об’єкти. Зокрема, бульвар Шевченка та вулицю Героїв Дніпра.  Із нових об’єктів плануємо виконати капітальний ремонт на вулиці Надпільній від Чорновола до Пацаєва, а також розпочати робити Благовісну від Добровольського до Чорновола. Проекти у нас є, кошториси визначені. Залишилося лише слово за депутатами.  Окрім того, плануємо провести реконструкцію вулиці Сержанта Жужоми, яка буде мати схожий вигляд як і сусідня вулиця – Героїв Дніпра. Зокрема, там передбачено зробити нове асфальтне покриття, велодоріжку, освітлення.

Є у планах розпочати роботи на вулиці Сумгаїтській – від 30-річчя Перемоги і майже до Одеської. У проекті передбачено встановлення роздільного паркану по всій довжині вулиці, капітальний ремонт тротуарів і будівництво велодоріжки від Епіцентру до Одеської.

На завершенні проектування вулиць Чехова, Гуржіївська від Надпільної до Верхньо Горової. Готові запропонувати капітальний ремонт вулиці Гагаріна, враховуючи навантаження та неї як магістральної вулиці.  Але реалізація всіх цих планів залежить від депутатів, у якому варіанті вони затвердять ПСЕР.

– У Черкасах були випадки, коли дороги навіть після капітального ремонту затікають буквально після першого сильного дощу. Чи можливо перед тим як робити ремонт на дорозі також передбачити зливову каналізацію?

– Так, це можливо.  Але підряднику потрібно буде перекопати всю вулицю. Таким чином проект ремонту буде коштувати у декілька разів дорожче. Не відкрию великої таємниці: система комунікацій у Черкасах минулого століття. Якщо ми все ж зачепимся за такі роботи, то необхідно буде робити всі комунікації. Я вважаю, що потрібно робити як в Європі – прохідні канали. Тоді можна буде говорити про те, що не треба розривати вулиці. Але такі проекти без серйозної  фінансової підтримки (наприклад, кредит ЄБРР) силами міста зробити неможливо.

– Від влади часто доводиться чути тезис про  “немає підрядників для робіт”.  Зважаючи на те, що, скажімо, у департаменту архітетктури та містобудування зазвичай капітальні  ремонти на десятки мільйонів гривень, то важко уявити, що ніхто не хоче освоїти ці кошти.

– Бажаючих заробити вистачає, але для цього потрібно виконати роботу на належному рівні. І в цьому плані дійсно у Черкасах проблема із підрядниками.  На жаль, вистачає тих, що можуть недоробити об’єкт до кінця, хоча отримали вчасно всі кошти.

Сьогодні є лише один ПП “Дорстрой”, який має фахових спеціалістів, власну техніку  і можна не перейматися за результат, оскільки все буде зроблено якісно .

Знаю, що багато спеціалістів взагалі виїхати на роботу в Польщу.  Власники фірм не можуть їх втримати, оскільки не знають: буде робота чи ні.  У місті немає ритмічного планування. Якщо брати дороги – треба власна техніка. Підрядник не може купляти техніку або брати її у лізинг не маючи чіткого плану від влади хоча б на 2-3 роки. От людина стала переможцем тендеру і вже тоді чітко розуміє, які кошти вона отримає. Тоді вже можна вирішувати як кадрові питання, так і по техніці.

– А що заважає владі залучати до робіт не черкаських підрядників, а з інших міст теж? Наприклад,  спеціалістів, які робили дорогу на той же Буковель.

– Як раз саме ці хлопці постійно приїжджають до нас і цікавляться. Вони готові працювати, але за умови стабільної ситуації.  Для проведення капітального ремонту їм треба завчасно підготуватися, виграти тендер, перевезти сюди техніку.  А в нас традиційно на початку року відбуваються політичні ігри. І я, наприклад, не можу їм дати гарантію, що не буде проблем із фінансуванням, оскільки від черкаських депутатів можна чекати чого завгодно. Тому братися за ремонт великої вулиці, а потім у разі виникнення фінансового форс-мажору,  кидати її не завершеною вони не хочуть, бо це постраждає їхня репутація. Тому, повторюю, у питанні ремонту доріг потрібен чіткий план на декілька років вперед.

– Ви зазначили, що є недобросовісні підрядники. Але на них же є важелі впливу, у договорах чітко прописуються штрафи та інші нюанси у разі невиконанні запланованих робіт…

– Важелі впливу у нас формально є, але реально дуже важко їх максимально ефективно застосувати на практиці. Наприклад,  от є харківська фірма “Аерошляхбуд”.  Вони згідно проекту мали не лише заасфальтувати дорогу по Благовісній та Чорновола, а й відремонтувати тротуари.  Але це не було зроблено. І тоді вже у департаменту починається із ними листування. Мовляв, давайте доробіть, а вони нас починають кормити обіцянками. Ми подаємо на суд, триває розгляд справи. Тим часом департамент оголошує  тендер на ремонт зовсім іншої вулиці, а цей підрядник спокійно приймає в ньому участь.  Більше того, вони ще можуть навіть його виграти. Адже рішення суду немає, що в окремому договорі “Аерошляхбуд” був не правий. Тому зняти його з нового тендеру  ми не можемо.

І поки департамент архітектури у суді доведе, що правий, поки буде розірвано договір із цим недобросовісним підрядник, а далі потрібно буде робити новий проект, виносити на тендер, новий переможець і тому подібне. На це все у нас йде дуже багато часу, а об’єкт стоїть.

На мою думку, варто переглянути чинне законодавство, щоб максимально спростити процедуру притягнення подібних недобросовісних підрядників до відповідальності.

Примітка. Матеріал підготовлено у межах проекту «Чиї Ями?», що реалізовується за підтримки Всеукраїнської ініціативи «Активна Громада» від Інституту «Республіка» та Національного Демократичного Інституту (NDI).